Dieta a erekcja — fakty i mity

Kwestie związane z wpływem odżywiania się na erekcję są poruszane dość często w rozmaitych źródłach, jednak ponieważ jest to temat zapewniający dużą liczbę czytelników, pojawiają się liczne teksty, coraz to bardziej zniekształcające prawdę i siejące rozmaite mity, Kiedy dodamy do tego typowe marketingowe chwyty mające na celu zachęcić do kupowania drogich produktów, mających podnosić potencję, co rzekomo pokazują badania naukowe, staje się zadaniem ciężkim oddzielić mity od faktów. 

Czy jedzenie rzeczywiście może wpływać na erekcję?

Zaburzenia erekcji są czymś niezwykle powszechnym i nieuniknionym, i praktycznie każdy mężczyzna w pewnym wieku zacznie mieć z nią problemy. Siła oraz częstotliwość erekcji zmniejszają się wraz z wiekiem, chociaż do problemów z erekcją dochodzi coraz częściej też u osób młodych. Tutaj często winny jest cholesterol, który upośledza układ krwionośny. W wielu przypadkach rzeczywiście problemy z erekcją można odwrócić, przechodząc na dietę w przypadku bycia młodym mężczyznom, którego problemy wynikają głównie ze złej diety. W przypadku zaburzeń erekcji na tym tle powinno się przejść na dietę sprzyjającą układowi krwionośnemu i prowadzącą do spadku poziomu cholesterolu. Przede wszystkim trzeba ograniczyć spożycie cukru, w tym słodkich napojów. Niszczący wpływ na erekcję ma też alkohol, który jest jedną z głównych przyczyn tego typu zaburzeń w wielu krajach.

Często do zaburzeń erekcji może dojść wskutek braku odpowiednich witamin i minerałów. W niektórych przypadkach dostarczenie ich może pozytywnie wpłynąć na erekcję. Jednak dieta jest często przeceniana i najczęściej to za mało, aby poprawić sytuację, jeżeli podłoże zaburzeń erekcji tkwi w układzie krwionośnym.

Przez żołądek do psychiki, aż do wzwodu?

Często poruszany jest też wpływ pewnych produktów pokarmowych na nastrój, co ma za zadanie umożliwić osiągnięcie wzwodu. Rzeczywiście, w przypadku zaburzeń erekcji na tle typowo psychologicznym, pomocne mogą być niektóre przyprawy u udowodnionym wpływie na męską fizjologię. Pokarm w tym przypadku może wpływać na erekcję w dwojaki sposób. Może dostarczyć na przykład cennych dla układu pokarmowego składników, które niwelują stres i działają antydepresyjnie, a także zapewniają lepsze funkcjonowanie mózgu. Zalicza się do nich cynk, magnez, potas, czy witaminy z grupy B. Bardzo ważny jest też tryptofan, występujący w jajkach, serze żółtym, dorszu i soi.

Jedzenie może działać też jako naturalny afrodyzjak i zlikwidować psychiczne blokady prowadzące do zaburzeń erekcji. Naturalnymi afrodyzjakami są między innymi kakao oraz cynamon, z czego ten pierwszy dostarcza również wielu mikroelementów, odżywiając układ nerwowy, a cynamon z kolei zwiększa dopływ krwi do penisa, jednocześnie pobudzając pożądanie i działając głęboko relaksująco, co często jest wykorzystywane w medycynie naturalnej i aromaterapii.

Niestety, chociaż niektóre produkty mogą poprawić nieco naszą zdolność do osiągania erekcji, w wielu przypadkach nie da się jej wyleczyć przy pomocy żywności, jak niektórzy twierdzą — zwłaszcza po osiągnięciu pewnego wieku. Wtedy należy sięgnąć po leki na erekcję i wdrożyć innego rodzaju leczenie — w tym zając się swoim sercem. Czasem konieczny może być nawet zabieg chirurgiczny.

Źródło informacji: https://viagra.edu.pl/